لیمو ترش سنگی

100,000 تومان

خرید نهال لیمو ترش سنگی یا نهال لیمو خارگی از معتبرترین نهالستان مرکبات دزفول بدون هیچ واسطه ای به صورت مستقیم یکی از مواردی است که خریداران نهال لیممو ترش با آن روبرو هستند که این نهالستان با ارسال نهال لیمو ترش دزفول با کیفیت و استاندارد از طریق ماشین های باربری برای باغداران و مشتریان گرامی در سراسر کشور این مهم را فراهم نموده است. فروش نهال لیمو ترش خارگی در نهالستان همراه است با:

با کیفیت ضمین شده نهال مرکبات، گواهی بهداشت و مجوز جهاد کشاورزی. نهال لیمو ترش زیر نظر مهندسین نهالستان و همچنین کلینیک گیاه پزشکی که باعث دقت بیشتر در تولید نهال مرکبات  و نهال لیمو ترش با کیفیت تر و عرضه نهال آن می گردد.

نهال فروشی زادعلی با تولید و اصلاح نهال لیمو ترش سنگی ارقام پر محصول و نهال تجاری و سودآور  لیمو در ایران آمادگی خود را در زمینه ثبت سفارش نهال و ارسال نهال مرکبات به باغداران و خریداران نهال در تمامی شهر های ایران اعلام می نماید.

خدمات مشاوره ای و توصیه های فنی  رایگان برای خرید بهترین نهال مرکبات و رشد سریع نهال لیمو ترش فقط برای خریداران نهال از این معترترین نهالستان مرکبات دزفول یعنی نهالستان زادعلی می باشد. نتیجه مطلوب در زمینه کاشت نهال لیمو ترش آموزش تخصصی کاشت و برداشت از باغ لیمو ترش، هرس درخت مرکبات، سمپاشی مرکبات، پیوندزنی مرکبات و کاشت باغ مرکبات را با ما تجربه کنید تا پس از 5 سال مجبور با کاشت مجدد نهال مرکبات و لیمو ترش نشوید.

نهالستان زادعلی نسل سوم از تولید کنندگان نهال مرکبات در دزفول است و تجربه نیم قرن و تخصص فنی و دانش روز در زمینه تولید و فروش نهال لیمو ترش خارگی را بکار برده ایم و آماده خدمات رسانی به خریداران هستیم. برای دانستن ارزش و قیمت نهال لیمو ترش و طریقه خرید نهال لیمو خواهشمندیم با شماره تماس های موجود در وب سایت نهالستان در ارتباط باشید. جهت دیدن تمامی انواع ارقام نهال مرکبات میتوانید بر روی لیست نهال مرکبات بزنید.

تعداد نهال مورد نظر را انتخاب کنید:

لیمو ترش سنگی

درختانی به ارتفاع 2 تا 4 متر با برگهای تخم مرغی با کناره کنگره ای و دمبرگ باریک که گاها کمی پهن بالدار در طرف راست و چپ. ارتفاع این درختان با توجه به ارقام مختلف متفاوت است. در خوزستان این درخت در حدود 6 متر ارتفاع و حدود 40 سانتی متر قطر ساقه و حدود 6 الی 7 متر قطر تاج آن می باشد. سیستم ریشه آن شبیه به نارنج است. در بعضی واریته ها تاج بسیار متراکم و بسیار گسترده و پهن و در بعضی از رقم ها مانند لیمو ترش مجارستانی تاج در سطح افقی گسترش زیادی دارد. سطح سایه دهی بسته به واریته های مختلف متفاوت می باشد. در بعضی واریته ها تاج بسیار متراکم و بسیار گسترده و پهن است. تراکم شاخ و برگ در بعضی واریته ها خوب و زیاد می باشد.

مقاومت کمی در برابر کم آبی بعد از انتقال دارد و در برابر شوری مقاومت آن پس از انتقال از خزانه نهالستان خیلی کم است. به آفات و امراض حساس و در مقابل باد مقاوم و توقع آن در رابطه با حالخیزی خاک زیاد می باشد.

گلهای آن سفید و کم و بیش معطر  و با  35 پرچم هستند مدت زیادی دوام داشته و روی درخت می مانند. دوره گلدهی یکبار در سال از اواخر اسفند تا اواخر فروردین و در حدود 30 الی 40 روز است. در این مدت به مقدار کمی نظافت محوطه کاشت لازم است. میوه رسیده شبیه به تخم مرغ استو دارای برجستگی در طرفین می باشد. میوه زرد روشن و به اصلاح لیمویی است. مغز و گوشت میوه دارای مزه ترش ولی مطبوع است. زمان میوه دهی بسته به رقم دارد. میوه دهی لیمو ترش از اواخر مرداد  و شهریور شروع می شود.

لیمو ترش همانند سایر مرکبات خزان ندارند و ریزش برگ آن مانند سایر مرکبات است و لذا همواره به مقدار کمی محل کاشت لیمو ترش و سایر مرکبات به نظافت نیاز دارد.

در مناطق گرم و نیمه گرم پرورش می یابد. اصل این درخت از هند است و در هوای سرد رشد نمی کند. در کمتر از 5 درجه سانتیگراد درخت صدمه می بیند اما در جاهای گرم رشد خوبی دارد. در شمال خوزستان دزفول به مقدار وسیع کشت می شود.

برای کاشت در کنار خیابان و وسط بلوار و پارک شهری و جنگلی و کمربند سبز و میدانها مناسب نیست و برای کاشت در منازل  با شرایط خاص یعنی بدون شوری  و زهکشی مناسب و تغذیه مناسب و فضای کافی برای رشد مناسب است. بیشتر برای احداث باغهای لیمو ترش و فروش میوه آن کاشته می شود. توسط بذر و پیوند تکثیر می شود. تکثیر توسط قلمه همانند پرتقال است. بعد از انتقال به باغ دو سال به مراقبت زیادی نیازمند است. میوه آن مصرف مختلفی دارد. از عصاره آن برای خوشبو کردن مواد شوینده و خوراکی استفاده فراوان می شود. چوب آن مانند سایر مرکبات برای تهیه ذغال کاربرد دارد. در منازل بیشتر به جهت زینتی و خوراکی کاشته می شود.

نهال لیمو ترش سنگی در نهالستان سبزینه دزفول با کیفیت عالی تولید می شود. اگر قصد احداث باغ و یا باغچه دارید جهت خرید نهال لیمو ترش سنگی و سایر مرکبات و مشاوره با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “لیمو ترش سنگی”